17.12.15

Air Didih Nasi

Bismillahirrahmanirrahim
Apa yang kita tahu mengenai air didih nasi?
Ada apa dalam air itu sampai ada petua lama mengatakan ia boleh menambahkan selera makan anak2?
Anak sulung saya Muhammad Ilyas agak susah untuk makan dan saya pernah dengar petua lama kata air didih nasi boleh naikkan selera makan..betul ke??
jadinya saya cuba selama seminggu pada Ilyas dan agak ketara perubahan Ilyas dah mula nk makan banyak dan mula menambah portion makanannya..
Mungkin air didih nasi itu mengandungi kanji yang boleh menaikkan selera makan anak sekaligus menambah berat badan
Caranya mudah sahaja,masak nasi seperti biasa,bila mula menggelegak,ambil beberapa sudu air didih dan sejukkan,boleh beri pada anak2..:) Insyaallah kita ikhtiar Allah lebih mengetahui
inilah anak bujang saya Muhammad Ilyas Bin Mohamad Idris,yang tukang tangkap gambar adalah suami saya bapak Ilyas ni haa...:)


Nanti kita tengok naik tak berat badan anak bujang mama ni...:)

No comments:

Post a Comment

 

Mak Garang ©2016 All Right Reserved. Powered by Blogger